Hur reser jag billigast?
10 procent rabatt
Köper du biljett i reseappen, i biljettautomat eller på
Mitt konto så får du 10 procent rabatt på alla dina biljetter.
Köpa biljett i reseappen
Köper du biljett i reseappen så får du 10 procent rabatt.
Du kan köpa både periodbiljett och enkelbiljett i reseappen.
Tillsammansrabatt
- Du får alltid 25 procent rabatt på totala biljettpriset.
- Gäller när ni är två eller fler som reser tillsammans och köper gemensam enkelbiljett och 24-timmarsbiljett.
- Du får Tillsammansrabatt i alla försäljningskanaler.
- Tillsammansrabatten gäller inom Kronoberg till angränsande län.
- Rabatten dras av automatiskt.
30-dagarsbiljett
För dig som studerar
Vid resa med studentbiljetten, ska du studera
minst 50 % och minst 10 sammanhängande veckor
under en termin.
När det blir biljettkontroll så måste du kuna visa upp ID-kort och studentlegitimation med studentresesymbol.