facebook pixel
Hem / Lättläst / Lättläst: Tider och turer

Tider och avgångar


Är du osäker på vilken linje du ska åka, 
vad hållplatsen heter 
eller om du behöver göra ett byte under din resa 
är det enklast att använda Reseplaneraren.

När kommer nästa buss? 

Det finns olika sätt 
att ta reda på 
när nästa buss kommer eller går. 
 

Reseapp 

Med vår app Länstrafiken Kronoberg
kan du ladda ned tidtabeller i mobilen, 
få hållplatstider, 
söka resa 
och köpa mobilbiljett i appen. 
 
Appen finns för både iPhone och Android.
Sök på ”Länstrafiken Kronoberg” i App Store
eller GooglePlay i din mobil. 
 

Hemsida 

Här på vår hemsida 
hittar du information om tidtabeller, 
trafikstörningar, priser, biljetter och resekort. 
 

Kundcenter 

På vårt Kundcenter 
får du personlig hjälp
med allt du behöver veta om tider, 
priser, biljetter.
Kontakta Kundcenter om du vill ha en tryckt tidtabell.

Kompletteringstrafik och Närtrafik

Kompletteringstrafik och Närtrafik är för dig 
som har långt till bussen. 
För varje kommun finns några områden 
som har kompletteringstrafik. 

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x