Tider och avgångar
Är du osäker på vilken linje du ska åka,
vad hållplatsen heter
eller om du behöver göra ett byte under din resa
är det enklast att använda Reseplaneraren.
När kommer nästa buss?
Det finns olika sätt
att ta reda på
när nästa buss kommer eller går.
Reseapp
Med vår app Länstrafiken Kronoberg
kan du ladda ned tidtabeller i mobilen,
få hållplatstider,
söka resa
och köpa mobilbiljett i appen.
Appen finns för både iPhone och Android.
Sök på ”Länstrafiken Kronoberg” i App Store
eller GooglePlay i din mobil.
Hemsida
Här på vår hemsida
hittar du information om tidtabeller,
trafikstörningar, priser, biljetter och resekort.
Kundcenter
På vårt Kundcenter
får du personlig hjälp
med allt du behöver veta om tider,
priser, biljetter.
Kontakta Kundcenter om du vill ha en tryckt tidtabell.
Kompletteringstrafik och Närtrafik
Kompletteringstrafik och Närtrafik är för dig
som har långt till bussen.
För varje kommun finns några områden
som har kompletteringstrafik.