facebook pixel

Hur betalar jag resan? 


Du kan betala på olika sätt: 

Du kan köpa mobilbiljett

Köp biljett genom vår app Länstrafiken Kronoberg
Första gången du köper en mobilbiljett 
behöver du registrera om du vill betala med betalkort eller med Swish.
Det gör du med några få uppgifter direkt i mobilen. 
 
Biljetten måste du köpa 
innan du går ombord på bussen.
Blippa kortet mot läsaren framme hos föraren.

Du kan ha biljett på resekort 

Du kan köpa biljetter och ha på ett resekort.
Du väljer om du vill köpa en periodbiljett eller 
om du vill köpa en elller flera enkelbiljetter.
Aktivera biljetten när du ska resa. Det kan du göra på Mitt konto,
i biljettautomat, på kundcenter, på bussen eller hos ett försäljningsställe.

Köp biljett med kundkassa

Kundkassa är ett betalmedel.
Du kan ladda ett resekort med kundkassa,
du kan också fylla på kundkassa i reseappen.
Sedan använder du kundkassan för att köpa biljett.

Du kan betala med betalkort 

På alla Länstrafiken Kronobergs bussar 
finns betalkortsterminaler 
som tar emot MasterCard och VISA. 
 

Köp biljett före resan 

Du kan köpa biljett på vårt Kundcenter 
eller våra försäljningsställen. 
x