facebook pixel
Hem / Lättläst / Lättläst: Hur betalar jag resan?

Hur betalar jag resan? 


Du kan betala på olika sätt: 

Du kan köpa mobilbiljett

Köp biljett i appen Länstrafiken Kronoberg.
Första gången du köper en biljett i mobilen 
måste du bestämma om du vill betala
med betalkort eller med Swish.
Det gör du i reseappen. 
 
Du måste köpa din biljett 
innan du går ombord på bussen.
Blippa kortet mot läsaren hos föraren.

Du kan ha biljett på Resekort 

Du kan köpa biljetter och ha på ett resekort.
Du väljer om du vill köpa en periodbiljett eller 
om du vill köpa en eller flera enkelbiljetter.
Aktivera biljetten när du ska resa.
Du kan aktivera din biljett här:
  • På bussen
  • Mitt konto
  • Biljettautomat
  • Kundcenter
  • Återförsäljare

Köp biljett med kundkassa

Kundkassa är ett betalmedel.
Du kan ladda ett resekort med kundkassa,
du kan också fylla på kundkassa i reseappen.
Sedan använder du kundkassan för att köpa biljett.

Du kan betala med betalkort 

På alla Länstrafiken Kronobergs bussar 
finns betalkortsterminaler, 
som tar emot MasterCard och VISA. 
 

Köp biljett före resan 

Du kan köpa biljett på vårt Kundcenter 
eller våra försäljningsställen. 
 

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x