facebook pixel

Priser 

 

Priset för en enkelbiljett
beror på hur många zoner du reser i.
Priset beror också på din ålder. 

Vuxenbiljett är från 20 år 
och är det vanliga biljettpriset. 
 
Barn mellan 0 och 6 år 
reser gratis i sällskap med vuxen. 
Men inte fler än två barn per betalande vuxen. 
Barn utan sällskap av vuxen 
betalar priset för skolungdom. 
 
Barn/ungdom 7 till 19 år 
får 40 procents rabatt på det vanliga vuxenpriset. 
 
Du ska kunna visa legitimation på 
att du har rätt ålder för biljetten. 
 

Exempel för enkelbiljett 

Ska du resa med buss kan du betala på flera sätt: 
  • med mobilbiljett som du köpt  innan du går ombord. 
  • med betalkort ombord på bussen 
  • med resekort med förköpt enkelbiljett.
    Blippa kortet när du stiger på för att aktivera biljetten.
  • köp enkelbiljett i biljettautomat, betala med betalkort eller kundkassa.
  • köp enkelbiljett på försäljningsställe eller Kundcenter,
    betala med betalkort, kundkassa eller kontanter.
  • på Mitt konto, betala med betalkort, swish eller kundkassa.
 
Ska du resa med tåg kan du betala på flera sätt: 
  • med mobilbiljett som du köpt  innan du går ombord. 
  • med resekort med förköpt enkelbiljett.
    Blippa kortet när du stiger på för att aktivera biljetten.
  • köp enkelbiljett i biljettautomat, betala med betalkort eller kundkassa.
  • köp enkelbiljett på försäljningsställe eller Kundcenter,
    betala med betalkort, kundkassa eller kontanter.
  • på Mitt konto, betala med betalkort, swish eller kundkassa.

Ska du resa med tåg och har din biljett på ett resekort måste du ha med dig inspektionskvitto.

Du kan skriva ut inspektionskvitto i biljettautomat, på Kundcenter eller försäljningsställe.

 
När du köper biljett i reseappen, på Mitt konto och
i biljettautomat får du 10 % rabatt.
x