facebook pixel
Hem / Lättläst / Lättläst: Priser

Priser 

 

Priset för en enkelbiljett
beror på hur många zoner du reser i.
Priset beror också på din ålder. 

Vuxenbiljett är från 20 år 
och är det vanliga biljettpriset. 
 
Barn mellan 0 och 6 år 
reser gratis i sällskap med betalande resenär.  
Barn utan sällskap av vuxen 
betalar priset för ungdom. 
 
Barn/ungdom 7 till 19 år 
får 40 procents rabatt på vuxenpriset. 
 
Du ska kunna visa legitimation på 
att du har rätt ålder för biljetten. 
 
När du köper biljett i reseappen, på Mitt konto och
i biljettautomat får du 10 procent rabatt.
 

Exempel för enkelbiljett 

Du kan köpa enkelbiljett här:
  • i mobilen/appen innan du går ombord,
  • med betalkort ombord på bussen, 
  • med resekort med förköpt enkelbiljett,
  • i biljettautomat,
  • hos en återförsäljare eller Kundcenter,
  • på Mitt konto
     

Har din biljett på ett resekort och ska resa med tåg 
måste du ha med dig inspektionskvitto.
Du kan skriva ut inspektionskvitto i
biljettautomat, på Kundcenter eller försäljningsställe.

Frågor eller funderingar

Välkommen att kontakta vårt kundcenter

Symbol pratbubbla med ett frågetecken i

Symbol av ett kuvert

Symbol av en telefonlur

x