facebook pixel

Resekort - period och kundkassa 

Du väljer om du vill ha enkel- eller periodbiljetter på ditt resekort.
Du kan även ha kundkassa på ett resekort.
Välj om du vill ladda resekortet på Mitt konto, i biljettautomat, på bussen, 
på Kundcenter eller på försäljningsställe.
 

Periodbiljett på resekort 

Du kan ladda resekortet med en periodbiljett.
Vi har olika peridbiljetter: 30-dagarsbiljett, 72-timmarsbiljett,
365-dagarsbiljett och Fritidsbiljett.
 
Du väljer när du vill aktivera din biljett. 
Du kan välja att aktivera biljetten direkt eller senare.
Din biljett måste vara aktiverad när du ska resa.
 

Enkelbiljett på resekort

Du kan förköpa enkelbiljetter och koppla till ett resekort.
Ladda kortet med ett antal förbetalda enkelbiljetter.
Biljetterna måste vara giltiga för samma sträcka.
 
Du väljer när du vill aktivera din biljett. 
Du kan välja att aktivera biljetten direkt eller senare.
Din biljett måste vara aktiverad när du ska resa.
 

Resekort kundkassa

Kundkassa är ett betalmedel som kan användas för att köpa biljetter.
Du kan fylla på kundkassan på Mitt konto, i biljettautomat,
på Kundcenter, ombord på bussen och försäljningsställe. 
Du kan även ha kundkassa i reseappen.
Du kan max ha 3 000 kronor på din kundkassa.
 
x